mandag 7. desember 2009

Vår mann i Hebron



Tangmoens trener på junior/senior Mihoub Bouchama er i Hebron på internasjonalt oppdrag denne vinteren. Mibs er engasjert i mye ved siden av fotball, og i dette prosjektet får han kombinert alt i et fredsbevarende prosjekt som gir ungdom i Hebron muligheter de ikke har hatt tidligere.

Her er en liten rapport fra Mibs - med bilder og tekst om det han har satt i gang.

Hei alle i Tangmoen!

Det har tatt litt mer tid enn jeg trodde, når det gjelder fotballskole for barn. Grunnen er først og fremst tilgang til fotballbane. Sakte men sikkert har jeg fått kontakt med flere forskjellige aktører, i tillegg har jeg blitt kjent med området. Jeg har bestemt meg for å jobbe med barn i gamle byen. Det er de som trenger mest av alt. De har ikke fotballbane. Det er kun små asfalt baner. I første omgang startet jeg med besøk til skoler, der fikk jeg levere noe utstyr i tillegg til å kjøre en del økter. Minst en gang i uke på flere forskjellige skoler.





En gang i uke inviterer vi ca 50 barn fra gamle byen til Hebron staduim for en fotball kveld.De trenger mye, mest tenger de utdannet ledere og trenere. I Hebron er det vanskelig å få til jentefotball, som var måle mitt. Men det er ikke helt umulig. 10 km utenfor Hebron er det en liten klubb som jobber med jentefotball. Denne klubben har jeg tatt kontakt med for å støtte Fotballskole (fotball for alle ).



Inspirert av NFFs internasjonale arbeid rettet inn mot barn, har jeg i samarbeid med lokale partnere (Shabab AL- Khakil) startet fotball skole. Se NNFs verdier og mål. Fotballskole i gang 04.12.2009: Over 60 barn var samlet til lek og fotball. Vi startet med barn fra 10 år til 13 år, deretter var Gutter født 94,95 sin tur.



Ved hjelp av klubben Shabab Al- Khalil fikk vi samlet over 60 barn til fotball trening og lek. Vi startet med møte: ” alle er velkommen til en trivelig og lærerikt samling (for trygghet). Føring av ball og pasningsspill var det første øvelse for dagen.






Takk til alle som bidrar med hjelp: Trøndelag fotball krets med drakter, NFF med baller, Hommelvik IL og Tangmoen IL med kjegle, vester….

mvh
Mihoub

1 kommentar: